Hauzan Muttaqin

Hauzan Muttaqin

Wednesday, 17 August 2011

ASAK dalam kenangan...

Salam...
post ini sebagai merumuskan apa yang telah aku perolehi sepanjang bersama majlis berbuka puasa ASAK yang lalu. hari yang penuh barakah lalu sgt bermakna buat aku apabila aku berpeluang sekali lagi untuk mengimbau kembali kengan lampau hidup di zaman persekolahan...lokasinya seperti biasa Sekolah Menengah Sains Sultan Mohamad Jiwa...Sekolah yang banyak menyimpan memori dan kenangan indah aku di sana.

Walaupun hanya sementara saja bersama rakan2, namun banyak yang sempat aku kongsikan memamndangkan taun hadapan aku sudah bakal menjejakkan kaki ke negara orang..oleh itu aku mengambil peluang untuk beramah mesra dgn sahabat dan ahli ASAKyang lain yang juga merupakan senior2 aku pada zaman sekolah dahulu..banyak kata2 perangsang dan semangat serta pujian yang diberikan padaku dgn harapan mereka aku dpt membawa nama baik sekolah ke negara tersebut...Aku juga berpeluang menemui 'abg' aku pada waktu sekolah dahulu..dia merupakan idola aku, walaupun kini aku telah mampu untuk menandingi dia..namun inspirasi dan ketokohan yang ada pada beliau tetap menjadi sanjungan buatku..

Seperti biasa, aku sempat berjumpa dgn guru2..perkara biasa yang dibualkan...tentang keadaan sekarang dan masa depan...masa di SMSSMJ banyak dihabiskan dgn berbual mesra dgn sahabat karib ku SYAFIQ dan juga sahabat2 rapat yg lain...bergelak ketawa, beramah mesra dan mcm2 lagi..rasa sgt gembira..sampaikan aku langsung tidak merebahkan badanku malam itu...kami juga sempat sahur bersama2 sebelum subuh menjelang tiba...selepas subuh..kami meluangkan sedikit masa untuk memancing di tasik keramat SMSSMJ bersama2 penggemar aktivit memancing UZAIR (BOCAI)..pengalaman yang sukar aku lupakan bersama rakan2..

harapan aku agar ukhwah yang kami jalinkan selama ini tidak mudah luntur walau apa jua memisahkan kami samada jarak masa mahupun status...semoga nama SMSSMJ kekal di dalam lubuk hati kami..dan semangat untuk kembali berbakti kepada sekolah kami akan sentiasa mekar dalam sanubari kami...kepada rakan2 batch 0408..teruskan berjuang dalam apa jua bidang..aku doakan kejayaan anda semua...
Hidup Mat Jiwa....=)

No comments:

Post a Comment