Hauzan Muttaqin

Hauzan Muttaqin

Tuesday, 23 August 2011

Ramadhan Berlalu

Salam

RAMADHAN dah menjangkau umur pengakhiran...Pilu hati aku tatkala aku memikirkan tentang hal ini.Benar, kata orang RAMADHAN disajikan dengan kemeriahan SYAWAL sebagai balasan perjuangan kita.Tapi, aku belum puas berjuang.Masih banyak musuh dalam diri aku yang perlu aku musnahkan dengan senjata RAMADHAN.Tahun depan, insyaAllah aku masih lagi berpeluang untuk bertemu RAMADHAN.Tapi suasananya mungkin berbeza.Berpuasa di negara orang bukan satu kebiasaan bagiku...Mungkin aku boleh menyesuaikan diri dengan mengamalkan puasa sunat untuk melatih diriku, namun tiada lagi suasana RAMADHAN di negara sendiri.Kemeriahan bazar, keasyikan dan kemerduan suara imam mengimamkan taraweh, kesunyian qiamullail dan macam-macam lagi..semuanya bakal berbeza...mujurlah ISLAM agama yang menyatukan...tiada perbezaan dalam ISLAM..biarpun berlainan tempat, lokasi, warna kulit, bangsa dan apa jua sekalipun..AGAMA ISLAM tetap dijunjung..Harapan aku moga-moga RAMADHAN kali ini pergi dengan membawa cukup bekalan aku untuk akhirat.Juga aku harapkan tarbiah bulan mulia ini berkekalan hinggan RAMADHAN akan datang.InsyaALLAH..

Selamat menyambut hari raya buat semua

1 comment: