Hauzan Muttaqin

Hauzan Muttaqin

Saturday, 11 August 2012

Jawapan yang aku nantikan

Salam,
Nasib langkahmu membetulkan keadaan adalah cepat. Seharian aku mengenangkan nasib atas keputusan yang engkau ambil. Mengharapkan ada perubahan dari pihakmu. Perubahan yang bakal mewarnai semula hidupku yang sudah bertukar hitam. Entah apa yang engkau fikirkan waktu itu. Aku mula merasakan ada yang tak kena. Seakan-akan keputusan yang tidak kena.
Keputusan yang bukan datang dari hatimu yang ikhlas.
Keputusan yang hanya melarikan dirimu daripada semua kegusaran ini.
Tepat sekali!
Engkau bingkas membetulkan keadaan. Memastikan aku tidak jauh darimu. Mengharapkan aku belum melemparkan jauh perasaanku.Terima kasih atas aksi pantasmu menyelamatkan keadaan.
Moga keputusan yang engkau lakukan adalah yang terbaik bagi dirimu. Aku bersyukur masih dikurniakan peluang dan ruang. Akan aku pastikan peluang ini tidak disia-siakan.
Terima kasih juga atas pesananmu itu. Walau dalam bahasa lain sekalipun, aku masih memahaminya.=)


1 comment: