Hauzan Muttaqin

Hauzan Muttaqin

Friday, 15 March 2013

#pengakuan

Salam,


Selasa lepas aku dapat satu mesej melalui FB, terkejut gak baca. Sebab mesej jenis macam ni tak selalu aku dapat. Malah aku rasa macam tak pernah dapat pun daripada orang lain. Orang yang hantar ni perempuan. Dan aku sangat kenal. So memang rasa terkejut gak la bila dapat mesej macam tu daripada dia. Sebab selama ni dia tak pernah pulak dengan beraninya bagi keputusan macam ni. Aku pun tak tahu dari mana datangnya kekuatan dia untuk bagitau benda macam tu. Tapi mungkin dia pun dah rasa sudah tiba masanya dia bagitau apa yang dia rasa. Walaupun mesej tu ringkas je. Tapi penuh makna la bagi aku. Sebab aku faham apa yang dia maksudkan. 

Tapi aku tak bagi jawapan pape pun kepada statement yang dia buat. Sebab aku rasa dia pun tahu apa aku nak daripada dia. Dan aku pun dah banyak kali dok bagi hint kat dia. Semoga dia faham la. Keputusan aku pun sama dengan apa yang dia nak. Cumanya sekarang ni tengah berusaha meyakinkan parent dan mempersiapkan diri untuk segalanya. Rancangan yang dibuat ialah 2016. tapi tak tahulah macam mana. If Allah izinkan, insyaAllah akan jadi. Bab persiapan fizikal semua tu mungkin terlalu awal untuk dibicarakan. Aku lebih suka memfokuskan pada persiapan diri dan rohani. Sebab aku nakkan perkara ni jadi smooth dalam semua aspek. Ni bukan lagi benda main2, walaupun sebelum ni banyak je aku main2.haha..

Bila fikir balik, bukan senang aku nak dpt statement macam tu daripada dia. So bila dah dapat, aku rasa macam itu satu petanda persetujuan daripada dia. Tengoklah macam mana. Kalau ada rezeki dan jodoh, jadi la segalanya. Kalau takdak, memang sedih gila la... frust menonggeng.haha... tapi itu ketentuan Allah.Redha je la.. tapi sekarang kita usaha dulu k...

terima kasih sebab bagi hint jugak tentang apa perasaan pihak kat sebelah sana. takde la aku rasa dok terhegeh2 sorang2.

sekian

1 comment: