Hauzan Muttaqin

Hauzan Muttaqin

Tuesday, 5 March 2013

Sebab Musabab

Salam,
Aku paling tak suka bila ada mak seseorang telefon aku dan bagi arahan tentang apa aku patut buat dekat anak dia. Sebab pada ketika dia telefon tu, aku belum lagi punyai apa-apa hubungan dengan anak dia. Setakat kenal dua tiga hari, dah telefon aku tanya macam-macam.
Jadinya, aku nak bagitau, betapa aku tak suka diberi arahan sebegitu rupa. Dan paling tak suka bila ditanya macam-macam tentang hal anak orang. Kalau makcik nak tahu, makcik pi tanya anak makcik sendiri. Lagi senang. Buat apa payah-payah makcik telefon tanya saya. Saya kenai anak makcik pun baru berapa hari. Nama penuh anak makcik pun saya tak tau habis.
Memangla nampak mak dia concern tentang sapa yang berkawan dengan anak dia, tapi tolong la.. ni kawan la makcik, bukan nak kawin. hai... penat. aku tak pernah bagi hint nak kwin ngn dia pun...
Siap tanya sejauh mana hubungan dengan anak dia. Mak cik, meh nak bgtau, lepas makcik buat mcm ni, mmg tak jauh la hubungan saya ngn anak makcik. mmg meluat terus. saya mmg tak suka org dok telefon saya tak tentu pasal, kemudian dok bagi arahan apa saya kena buat kt anak makcik.. tunggu saya jadi suami anak makcik dulu. baru leh dok bg ceramah kt saya. itupun kalau saya jadi suami dia. tapi mcm takdak harapan la makcik oi'

Sekian

No comments:

Post a Comment