Hauzan Muttaqin

Hauzan Muttaqin

Thursday, 8 May 2014

Tiada kata...

Salam,



Tiada kata yang dapat mengungkapkan betapa gembiranya hati ini tatkala melihat senyuman lebar terukir di bibir emak sendiri sewaktu menerima jambangan bunga kiriman aku. Hari ini hari penting buat dirinya. Hari yang sentiasa dinantikan oleh kami sekeluarga. Biarpun keluarga kami bukanlah jenis menyambut hari lahir dengan sambutan melampau, tetapi sambutan berbentuk kekeluargaan itu sentiasa kami laksanakan demi mengeratkan lagi hubungan sedia ada.

Sungguh, jambangan bunga semata-mata tidak mampu membalas segala jasa yang telah beliau curahkan padaku dan keluarga. Malah hamparan bungan sebesar saiz padang bola juga masih tidak mampu menyamai pengorbanan beliau. Tetapi niatku lebih kepada ingatan dan penghargaan yang ingin aku berikan. Biarpun tak seberapa, tapi itu tanda dia berada di hatiku.

Adik doakan mak sentiasa dikurniakan kejayaan di dunia dan akhirat. Teruskanlah usaha mendidik anak bangsa sepenuh jiwa raga mak sebagai seorang yang bergelar guru dan pendidik. Jasamu sangat besar terhadap pembentukan jati diri anak-anak muda. Adik doakan juga mak sentiasa dimurahkan rezeki dan dipanjangkan umur dalam iman. Semoga segala jerit perih usaha mak digantikan dengan pahala berlipat ganda.

Terima kasih. Terima kasih. Terima kasih. Adik sayang mak.

#happybirthday #mak

No comments:

Post a Comment