Hauzan Muttaqin

Hauzan Muttaqin

Thursday, 7 August 2014

Ini Jawapan Hati

Salam,

Tipu kalau aku katakan perasaan aku tenang tatkala kau beritahu kisah itu.
Dan bohong juga kalau aku katakan aku mampu berdiam diri atas apa yang terjadi.
Sedarlah bahawa kau tengah berikan aku cerita malang.
Cerita yang aku sendiri tak mampu mengawal.
Cerita yang aku harapakan ianya takkan berlaku lagi.

Kau katakan aku berdiam diri.
Mungkin kerana aku tak kisahkan lagi.
Apa kau tak perhati?
Cara diri ini.
Diam tak bermaksud tak peduli.

Tak semua perkara aku pilih untuk bersuara.
Kalau bersuara itu bakal keruhkan suasana.
Baik aku diamkan sahaja.
Kerana aku yakin kau faham bagai mana hati ini terasa.
Saat melihat apa yang berlaku di sana.

Penipu kalau alasanmu tidak faham caraku.
Apa kau tak ingat situasi yang berlaku dulu?
Apa lagi yang kau tunggu?

Ya,
Aku marah, aku benci.
Apa perlu aku beritahu lagi?

#nukilandimalamhari

Auchmuty Information Center
7 Ogos 2014
9:36pm

No comments:

Post a Comment